dinsdag 4 september 2012

naar de Floriade - deel 1


De Floriade was één van de redenen om dit jaar naar Limburg te gaan. Twintig jaar geleden hebben we de Floriade in Zoetermeer bezocht en dat was goed bevallen. Helaas werden op de Floriade van 2002 geen honden toegelaten, dus daar waren we niet geweest. Deze keer waren honden gelukkig wel weer welkom.
Vanaf de parkeerplaats ging er een bus naar de ingang van de Floriade, Frank was al bang dat we het hele eind moesten lopen, maar ik had op de site al gezien dat er bussen waren.
Het begon al goed, zelfs de toegangskaartjes zagen er prachtig uit!
Plattegrond Floriade
De plattegrond even bekeken en toen besloten om richting Green Engine en Relax & Heal (rechts op de plattegrond) te lopen en dan te kijken of we nog energie en/of tijd over zouden hebben om nog wat meer te zien.


Onderweg naar het gebouw op het Green Engine terrein kwamen we langs deze prachtig aangelegde vijvers.

In het gebouw bleek onder andere een prachtige orchideeën tentoonstelling te zijn.


Even verder was een prachtige binnentuin met grote cactussen en hangplanten.

Buiten trok dit dak, waar zonnepanelen met groene dakbedekking (sedum) werden gecombineerd, mijn aandacht.

Frank werd helemaal gelukkig van de Stelcon platen. Die doen hem aan de Rotterdamse haven denken. Ik sluit niet uit dat er ooit nog Stelcon platen in onze tuin terecht komen ;-)
Ik moet zeggen dat de Stelcon platen op dit deel van de Floriade er echt keurig bij lagen, dat is wel eens anders op bouwplaatsen...
Op het terras even uitgepuft, het was een erg warme dag, de honden wat te drinken gegeven en ons zelf ook.

Ik heb nog veel meer te vertellen over de Floriade, veel te veel voor één logje. Hier onder nog onze route over het Floriade terrein, de rest volgt nog!

onze route door de Floriade

2 opmerkingen:

Ilone zei

Ziet er mooi uit, vast een heerlijk dagje geweest.

Anita zei

hoi Ilone
Ja het was echt fijn om er even tussenuit te zijn!
In één dag kan je lang niet alles zien, misschien ga ik nog wel een keer als ik iemand kan vinden die mee wil.