dinsdag 23 november 2010

vakantie 2010 - deel 1

10/11 november 2010

's Ochtends vroeg, om zeven uur, vertrokken. We waren van plan iets later op te staan, omdat we de avond daarvoor wat later in bed lagen dan gepland, maar Eoos maakte ons om half vijf wakker. Het was koud en regenachtig, een gure novemberdag, een goede dag om in de auto te zitten ;-)
Ari vond de reis prima geregeld. Om de twee uur even uitgelaten worden vlak bij de auto en dan weer verder. Chimay, maar vooral Eoos wilden op de eerste parkeerplaatsten niets doen, bah! NAT GRAS!
Om zeven uur kwamen we aan in het hotel in Villefranche-Sud, een kleine kamer op de begane grond, maar prima voor één nacht. Een aardig stukje gevonden om de honden uit te laten, zelfs de dames waren er tevreden mee. Vroeg naar bed gegaan, om zeven uur weer wakker en om negen uur weer in de auto gestapt.
Bij de tweede stop fleurde Eoos helemaal op, op deze parkeerplaats waren we vorig jaar ook geweest! Je zag het kwartje vallen: oh, gaan de DAAR weer heen. Kleine muts LOL
De aankomst in La Croix-Valmer was voor haar ook geweldig, gelijk weer bijna helemaal thuis. Chimay was daar minder uitbundig over, maar ook zij was duidelijk tevreden. Ari moest het eerst allemaal nog even bekijken, hij was hier natuurlijk nog niet eerder geweest. Frank en ik waren behoorlijk afgedraaid na de lange reis. De winkels beneden waren gesloten (geen idee waarom), dus moest Frank nog een keer de auto in om naar de grote supermarché te gaan voor de boodschappen. Daarna was hij helemaal op... maar na even rust wist hij nog een behoorlijke maaltijd klaar te maken. Nog even gezeten, de honden uitgelaten en lekker naar bed!

vrijdag 12 november
Een dag rust, daar was iedereen wel aan toe.

zaterdag 13 november
Nog een dag rustig aan gedaan, 's middags lekker met de honden gelopen: Frank met Chimay naar boven en Eoos en Ari met mij op het strand. De excursie voor morgen gepland. Onderweg in Frankrijk hebben we, net als vorig jaar en in 2005, borden naar de plaats Gap gezien. Op de één of andere manier intrigeert die stad ons alletwee, dus we besloten daar heen te gaan.

zondag 14 november
Excursie naar Gap, was wat verder weg dan we dachten (door die ANWB routeplanner ben ik niet meer gewend om afstanden bij elkaar op te tellen, vergiste me ruim 50 kilometer... goed 250 in plaats van net 200 kilometer naar Gap).
Op een parkeerplaats voor Gap nog even gestopt om de benen te strekken. Vlak bij de parkeerplaats een stuwdam om stroom op te wekken:stuwdamen daarna stroomt de rivier weer hemelsblauw verderrivierFrank met Ari en ChimayFrank Ari ChimayIn Gap aangekomen zijn we met Ari even de stad ingegaan, de dames maar in de auto gelaten, die houden niet zo van dit soort excursies ;-) Op een gezellig pleintje even koffie gedronken, met uitzicht op dit torentje.Gap torentjeGap pleinEen prachtige kathedraal in GapGap kathedraalAri deed het goed, hield mij rustig, waardoor Frank niet de hele tijd op mij hoefde te letten, hij maakte ook nog twee oudere dames blij met zijn aanwezigheid. We konden niet alles wat ze zeiden begrijpen, maar in elk geval werden ze vrolijk van Ari.Ari
Een foto van Ari voor de kerkAri voor kerk in GapVanuit Gap kan je de Alpen zienAlpenGap was een prettige plek om even rond te lopen, een hele fijne sfeer in deze stad. Het was wat verder dan we in eerste instantie dachten, maar het was het zeker waard!

maandag 15 november
Regendag, zoveel mogelijk tussen de buien door de honden uitgelaten, Frank wat boodschappen gedaan, verder rust! Mijn rechter schouder speelt op: Ari kammen & trekkende Chows...

Ilone zei

Wie wordt er nu niet blij van Ari als je dat bekkie ziet?
Ziet er allemaal mooi uit zeg de omgeving, Ben benieuwd naar het vervolg.

Anita zei

Bijna iedereen Ilone, toen we koffie dronken heeft Ari met de mannen aan de tafel ernaast geknuffeld. Omdat Pekinezen tegenwoordig niet veel meer voorkomen hebben ze ook geen negatief schoothondjes imago meer.
Vanavond komt deel twee, morgen deel drie.