dinsdag 10 april 2007

druk, druk, druk... voor mijn doen dan

Even nauwelijks tijd/energie gehad om wat te schrijven in ons blog.

Op 22 maart is Gladdich gecastreerd, wel wat jong, maar hij werd wel erg geregeerd door z'n hormonen. We verwachten dat Chimay ergens in april loops gaat worden en wilden absoluut geen "ongelukje" tussen die twee. Het blinde oog van Gladdich is een erfelijke afwijking (microphthalmia), dus hij mag zich niet voortplanten. Bovendien was Gladdich vreselijk tegen andere reuen, gelijk grommend er in vliegen, al vanaf het moment dat hij bij ons kwam wonen, dus we hoopten dat dit gedrag ook wat rustiger zou worden na castratie. En inderdaad, hij vliegt er niet gelijk meer in, maar als er naar hèm gegromd wordt pikt hij dat nog steeds niet.

Chimay besloot op 21 maart dat het tijd werd om te gaan spelen met Gladdich. Of het begin van de lente er mee te maken had, of het feit dat Gladdich eindelijk een klein stukje groter was als Chimay, ik weet het niet.
Maar sindsdien wordt er bijna dagelijks flink gespeeld in de achtertuin en is Chimay Gladdich vanalles aan het leren. Het is grappig om te zien hoe speeltechnieken van Nemo nog steeds voortleven.
Op 6 april heb ik er wat foto's van gemaakt: fotoalbum spelen in de tuin

Op dinsdag 27 maart naar mijn psychiater in Naaldwijk geweest. Dit keer ook voor Frank. Hij had wat gezocht op internet en kwam er achter dat er in de VS geëxpirimenteerd wordt met Ritalin voor ME/CVS patiënten. Ritalin is bekend als medicijn voor kinderen (en volwassenen) met ADHD, maar wordt ook gebruikt bij mensen met narcolepsie (slaapziekte). De huisarts was huiverig om het aan Frank voor te schrijven, maar gaf wel een doorverwijzing naar de psychiater en mijn psychiater was bereid om Frank te gelegenheid te geven om Ritalin uit te proberen. Hij doe het heel voorzichtig, Ritalin kan ook hartklachten als bijwerking geven en Frank heeft natuurlijk een historie met hartritmestoornissen...
Maar tot nu toe lijkt de 5 mg per dag, waarmee hij begonnen is, hem een klein beetje meer energie te geven.
Zelf had ik geprobeerd om de Remeron af te bouwen, maar dat ging niet goed, ik werd weer erg onevenwichtig, blijkbaar is de combinatie van Efexor en Remeron beter...

Op donderdag 29 maart kwam er een brief met vragenlijst voor mijn herkeuring, dat geeft ook weer de nodige spanning. Hier keurig vermeld dat ik, als ik opgeroepen word voor het spreekuur, een hond meeneem. Krijg ik een week later een brief dat "in overleg met de arts is besloten dat ik GEEN hond mee mag nemen", verder geen enkele motivering en ook geen oproep voor een bezoek... ik heb gelijk gebeld en zit nu te wachten tot ik terug gebeld wordt.

Op woensdag 4 april op bezoek geweest bij meneer en mevrouw Choudhuri in Noordwijk. Ze wonen in Berlijn, maar komen in het voorjaar vaak een week naar de kust. Zij hebben Xin-Feng's Angel, een rode langhaar Chow Chow uit ons eerste nest. Angels was weer erg blij om ons te zien, de laatste keer dat we hem gezien hadden was alweer twee jaar geleden. De zwarte langhaar op de foto is Georgy, die komt bij Kitty en Ben vandaan (of the Royal Club), net als Gladdich.
Nog meer foto's van ons bezoek in Noordwijk fotoalbum 4 april 2007.

1 opmerking:

Anoniem zei

zeg beus, wordt er nog geblogt?